עד כמה המזיקים באמת מזיקים לנו?

ניווט מהיר

בין אם אתם גרים במושב, בקיבוץ או בכפר, בין עצים, פרחים ומדשאות מסביב, בין אם בפרברי העיר ובין אם ממש במרכז שלה במקביל לדרכים סואנות, ודאי הדבר האחרון שהייתם רוצים הוא להיתקל במזיקים. מזיקים הוא שם כולל לקשת רחבה של בעלי חיים, יש יכנו אותם ”יצורים“, והם כוללים בתוכם משפחות רבות כמו משפחת בעלי הכנף, משפחת החרקים, משפחת המכרסמים, משפחת הזוחלים ועוד. על השאלה עד כמה המזיקים באמת מזיקים לנו אין תשובה חד משמעית וזאת משום שכל מזיק הוא אחר, מתנהג אחרת וגורם לבעיות שונות.

 

ובכל זאת?

כדי לענות על השאלה הזו ולהבין עד כמה כל מזיק באמת מזיק, חשוב לחלק את הנזקים לתחומים. למשל, יש מזיקים שמביאים איתם מחלות. המחלות, הזיהומים, הוירוסים – כל אלה מגיעים מתוך הקקי והפיפי של המזיקים (לרוב) ולכן אם נתקלים בהם חשוב לעשות כל מה שנדרש כדי להרחיקם, לעתים אף להשמידם, למשל יונים מביאות איתן מאות סוגים של מחלות ולכן אם אתם סובלים מהרעש והלכלוך שלהן, שווה להזמין מומחה לביצוע הרחקת יונים. קיימים מגוון סוגים של פתרונות להרחקה של יונים בין אם זה דוקרנים, בין אם זה רשתות ובין אם הדברה באמצעות סאונד. גם עכברים, חולדות וג‘וקים מגיעים מהביוב ומביאים איתם המון מחלות.

 

נזקים לצמחיה

סוג נוסף של נזק הוא נזקים הנגרמים על ידי המזיקים לגינה, לעציצים, לעצים ולפרחים השונים שאנחנו מגדלים. יש אינספור סוגים של מזיקים הנמצאים בגינה שלנו ונמשכים לגידולים מסוגים שונים כמו ירקות, פירות, צמחי תבלין וכדומה. למשל, יש את החגבים שחופרים את הקרקע ומכרסמים את השורשים של הצמחים, יש את התולעים והזחלים שפוגעים במראה של הצמחיה וגם בדשא, יש כנימות שמוצצות את הנוזלים בצמח ומונעות ממנו לצמוח כמו שצריך, יש עש, זבובים ועוד ועוד. לכל מזיק נדרשת שיטת טיפול שונה לגמרי ולכן אם אתם סובלים ממזיקים בגינה שלכם ולא מצליחים להיפטר מהם בכוחות עצמכם, שווה לפנות לבעל מקצוע.

נזקים לבעלי חיים

המזיקים הפוגעים בחיות המחמד שלנו, מוצצים את דמם וגורמים להם לאי נחת ולגירודים בלתי פוסקים אלו הן הקרציות ופרעושים. הרבה אנשים מתבלבלים בין פרעושים לבין פשפשים אבל זה לא אותו מזיק והפשפשים נמצאים בתוך סדינים, מיטות ועוקצים אותנו בני האדם. הם אמנם לא מביאים מחלות אבל הם עוקצים עקיצות בלתי נסבלות ולכן יש לבצע מיד הדברה נגדם.

 

על הטרמיטים שמעתם?

אם כבר מדברים על נזקים, הטרמיטים גורמים לנזקים של ממש. אמנם לא בגוף או חלילה בנפש אבל כן ברכוש. הם ניזונים מתאית, שזה בעצם החומר שנמצא בתוך העץ והם חיים במושבות הנמצאות במעמקי האדמה שמונות מליוני פריטים. הם מייצרים לעצמם שבילי בוץ באמצעותם הם נכנסים אלינו הביתה או מגיעים לחצר ופשוט מכרסמים כל מה שיש בו עץ. רצפת פרקט, רהיטי עץ, משקופים ודלתות עשויים מעץ, בקיצור כל מה שיש בו עץ. אם לא עולים על מכת הטרמיטים בזמן, התופעה מחמירה, הם מתרבים בקצב מסחרר, ממשיכים לכרסם את העצים אצלנו בבית וזה הופך להיות מורכב מאוד. לא כל מדביר מוסמך לביצוע הדברת טרמיטים וזאת משום שמדובר בהדברה הדורש ידע מקצועי, ניסיון, מיומנות ועקביות.

 

4 טיפים לבחירת מדביר נגד מזיקים

  • בחרו מדביר שמחזיק ברישיון הדברה
  • בחרו מדביר שהידע שלו תואם את סוג ההדברה לה אתם זקוקים. הדברת ציפורים שונה מהדברת טרמיטים.
  • בררו על אחריות, מחירים וזמינות
  • בדקו מה אתם צריכים לעשות לפני ובזמן ההדברה ואיך לנהוג אחריה
מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם את:
רוצים לקבל עזרה?

השאירו פרטים ונציג ייצור אתכם קשר

שתפו עם חברים
פופולרי באתר