האם פירות וירקות אורגניים באמת בריאים יותר?

ניווט מהיר

העולם שלנו הולך לכיוון בריא יותר, ירוק יותר ואנחנו רואים את זה קורה במגוון רחב של תחומים וענפים. מאות ישראלים בשנים האחרונות החלו לרכוש פירות וירקות אורגניים ולהימנע מצריכה של ירקות ופירות אותם מגדלים באמצעות שימוש בריסוס במטרה למנוע ממזיקים להזיק ולפגוע בהם לצד חומרים אחרים שהופכים את התוצרת ליפה יותר, גדולה יותר ובוהקת יותר. אז כדי לענות על השאלה האם פירות וירקות אורגניים יותר בהשוואה לתוצרת שאיננה אורגנית, חשוב להבין קודם כל מה זה בכלל.

 

מה הכוונה במילה אורגני?

ובכן, בין אם אתם רוכשים את הסחורה שלכם מסופר ובין אם מעדיפים לקנות ירקות מהחקלאי, חשוב להבין כי חקלאות אורגנית מבוססת על תהליכים אקולוגיים כמו מיחזור, שימור זנים תוך הרצון והניסיון להתאים את התוצרת לתנאים מקומיים, זאת מבלי לעשות שימוש בחומרים שגורמים לנזק הן לאדם והן לסביבה שלנו. אז כן, נכון, גידולים אורגניים מטיבים יותר עם הסביבה שלנו, הם גורמים לכך שנוצרת פחות פגיעה לכמויות המזון שהעולם צורך, אך האם הירקות והפירות האורגניים באמת בריאים יותר, האם הוא מזין יותר.

 

ההבדל בין יבול אורגני נקי למתועש

חשוב להכיר בכך שיש יבול אורגני מתועש שגם הוא עובר תהליכי ריסוס. ההבדל הוא למעשה בסוג הריסוס. על פי נתוני ה- USDA כלומר לפי התקן האורגני האמריקאי של ארצות הברית, בכדי לקבל תו תקן אורגני, חייבים להימנע ממשקעי שפכים, ביצוע דישון באמצעות דשנים שעברו תהליכים סינטטיים, להימנע מתהליכים המכונים הנדסה גנטית ומשקעי שפכים. כן ניתן לפי תקן זה לעשות שימוש בריסוס ולדשן באמצעות חומרים שאינם סינטיים. לעומת זאת, על פי ארגון המכונה מגדי החקלאות האורגניים של ישראל, קיימת רשימה ממש מפורטת באילו חומרים מותר ואילו חומרים אסור לעשות שימוש בתהליכי הגידול.

 

מנתונים מחקריים עולה כי

כאשר משווים בין ירקות המוגדרים אורגניים לבין ירקות שאינם אורגניים מגלים כי כמות הויטמינים והמינרלים בתוצרת האורגנית גבוהה יותר, בהשוואה לזו שאיננה אורגנית. בנוסף, אם בודקים את רמות החלבון ומשווים בין אלה לאלה, מגלים כי אין הבדלים משמעותיים.

 

ובכל זאת איך בוחרים?

כאשר אתם מחליטים לעשות שינוי ולעבור לצרוך אוכל אורגני, בין אם זה ירקות ופירות ובין אם כל אוכל אחר כמו קטניות, בשרים, עופות וכדומה, עליכם לבצע סוג של מחקר ולבדוק באמת את תהליכי הגידול הרלוונטיים לאותו מוצר. שוב, כדאי לדעת כי זה שהמוצר אורגני, זה לא אומר שאין בו ריסוס בכלל, אלא סוג הריסוס הוא שונה. בנוסף, שלוקחים החלטה כזו, החלטה שמשפיעה באופן מהותי על הכלכלה שלכם, שכן ירקות ופירות אורגניים יקרים בעשרות אחוזים בהשוואה לאלה שלא, כדאי לבדוק איפה אתם מבצעים את הרכישה ועד כמה היא אכן אמינה. עדיף לקנות ממקומות שבאמת יש להם חותמת של אותו ארגון ישראלי מוכר. הסיבה לכך היא משום שהשוק הזה מאוד פרוץ ויש מאות עסקים שלא עומדים בקריטריונים הנדרשים ועדיין קוראים לעצמם ”תוצרת אורגנית“.

 

 

טיפים חשובים הקשורים לצריכה של ירקות ופירות

  1. גוונו את התפריט שלכם ונסו להעשיר אותו בפירות וירקות במגוון של צבעים, שכן לכל צבע יש את הויטמינים והמינרלים המאפיינים אותו.
  2. אכלו פירות וירקות בכל מיני צורות: טריים, בתוך סלט, עם או ללא שמן זית, מאודים, אפויים בתנור, בתוך כריך ועוד.
  3. להגברת הספיגה של ויטמינים ומינרלים מסוימים, שלבו פירות וירקות ביחד, למשל אם תאכל גמבה ביחד עם תפוז, ויטמין C ייספג בצורה טובה יותר.
מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם את:
רוצים לקבל עזרה?

השאירו פרטים ונציג ייצור אתכם קשר

שתפו עם חברים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
פופולרי באתר