חיטוב הגוף – לא רק בדרך שחשבתן!!

ניווט מהיר

אחד התהליכים המורכבים שכמעט כל אישה שחולמת להיות אמא עוברת קשור בהכרח לשינויים הפיזיים בגוף. במהלך תשעת החודשים המופלאים הללו, הגוף עובר כל כך הרבה שינויים. מצד אחד אנחנו עולות במשקל, יש כאלה שיותר, יש כאלה שפחות ואצל רבות זה יוצר המון תסכול. מצד שני, כבר מתחילת ההריון, מתווסף לו שומן לאזורים של האגן והירכיים. האגן למעשה צריך את אותו שומן כדי שהוא יוכל לשאת את העומס של העובר ולהכיל את ההריון. גם אזור הבטן והשדיים משתנים ובקיצור, לא קל לחזור לעצמנו. רבות בוחרות במסלולי תזונה המותאמים לנשים אחרי לידה, נרשמות למסגרות ספורט או מתחילות להתאמן באופן עצמאי ומתאמצות למען חיטוב הגוף. מסתבר שיש עוד כמה שיטות שיכולות לעזור לכן להחזיר את הגוף למצבו לפני ההריון.

 

מסייעת בתהליך ההחלמה אחרי הלידה ותורמת לחיטוב

חגורת בטן לאחר לידה מומלצת לא רק למטרות חיטוב, אלא משום שהיא פשוט עוזרת לגוף להחלים. החגורה בעצם מייצרת דחיסה המסייעת לאזור להחלים משום שכך הדם זורם בצורה טובה יותר ומפחיתה את האזורים הנפוחים. החגורה למעשה עוטפת את האזורים השונים ומספקת סוג של תחושת נוחות מבלי שזה פוגע בפעולות שאנחנו צריכות לבצע ביום יום שלנו. בנוסף, שימוש נכון בחגורה עוזר למתוח את שרירי הליבה באופן המקסימלי ותורם לשיקום נכון של הגוף אחרי הלידה. החגורה גם תומכת בגב התחתון, תהליך הכרחי אחרי לידה, משום שלשרירי הבטן לוקח זמן להחלים, לא משנה אם ילדת בניתוח קיסרי או בלידה טבעית.

האם הנקה עוזרת לרדת במשקל?

לאחר הלידה, נשים שמחליטות להניק צריכות להקפיד יתר על המידה על התזונה שלהן. הסיבה לכך היא משום שהאוכל שאנחנו צורכות משפיע על תהליך ההתפתחות והגדילה של התינוק. לכן ההמלצה היא להקפיד על תפריט מגוון, עשיר בוויטמינים ומינרלים, להרבות באכילת ירקות ופירות הכי בריאים, שומנים איכותיים מהצומח, לאכול דגים התורמים להתפתחות תקינה של מערכת העצבים ולהימנע ככל הניתן ממזון ג‘אנק פוד, אוכל מתועש, משומר ומתובל. נשים רבות בטוחות שבאמצעות ההנקה שכבר הוכחה באינספור מחקרים כתורמת רבות לתינוק מבחינה בריאותית והתפתחותית, הן גם מורידות את המשקל המיותר שעלה במהלך הלידה בצורה מהירה וקלה יותר. אז חשוב לדייק כאן. זה נכון שההנקה שורפת קלוריות ולא מעט. בממוצע אישה מיניקה שורפת ביום בין 400-600 קלוריות אבל כדאי לזכור כי ההנקה היא לא הגורם היחיד שמשפיע על המשקל של הגוף שלנו במהלך התקופה שאחרי הלידה ובכלל. כמות האוכל שנכניס לגוף והפעילות הגופנית שנעשה, חשובים גם כן. אמנם הנקה יכולה לעזור לנו לרדת במשקל, אך אין מדובר בתרופה או בקסם.

 

איך עוד ניתן לאזן את הגוף אחרי ההריון?

קודם כל חשוב להבין שתהליך ההחלמה של הגוף מההריון והלידה לוקח זמן. זה לא הוקוס פוקוס. הגוף עבר טראומה, שינוי מהותי ולכן הסבלנות חשובה כאן מאוד. אם תקפידי לשתות הרבה מים, לאכול נכון ומאוזן, תמנעי מאכילת מזונות עתירי שומן וסוכר לצד הקפדה על פעילות גופנית הדרגתית, תחזרי למשקל המקורי שלך. כמובן שיש נשים שמתקשות בתהליך ויש כאלה שהכל ”זורם“ להן יותר בקלות. טיפ קטן שיכול לעזור. במידה ומזג האוויר מאפשר, צאי לטיול עם העגלה של לפחות שעה ותהני מהאוויר הפתוח. ההליכה מחזקת את הגוף ואת השרירים, שורפת קלוריות וגם מאפשרת זרימת אוויר ודם תקינות לכל המערכות בגוף. אם יש פעילות גופנית נוספת שאת מתחברת אליה, אל תהססי ונסי אחרי ההחלמה לחזור לשגרה כמה שיותר מהר.

מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם את:
רוצים לקבל עזרה?

השאירו פרטים ונציג ייצור אתכם קשר

שתפו עם חברים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
פופולרי באתר